I dålig sits.

Hade planerat att ta några timmars julklappsshopping på stan idag, innan jag började jobba vid fyra. Dessa planer grusades dock då jag vaknade aningen sent och noterade att klockan inte var något annat än tre på eftermiddagen. Kanske inte allt för genomtänkt att sitta uppe och glo massa film fram till klockan sju på morgonen.

Efter jobbet mötte jag upp Lars och Johan vid Medborgarplatsen. Väl där lade vi beslag på ett ledigt bord på en öppen pub på en folktom gata. Senare dök också Patrik upp och även fast det rådde delade meningar om den fortsatte kvällen föll till slut det demokratiska beslutet på Sturecompagniet. Jag och Patrik tröttnade ganska snabbt och tåg en taxi hem. Väl där började den första av två filmer den här kvällen att rulla. Kalle och Chokladfabriken följt utav Wedding chashers. Båda mycket sevärda filmer, i min mening. Roligt att se Johnny Deep i en karaktär som man inte riktigt är van att se honom i.

Imorgon är det min sista chans att fixa de sista julklapparna! Jag måste upp runt nio för att hinna med mina ärenden innan jag börjar jobba vid elva. Eftersom jag inte slutar förens klockan åtta har jag ingen möjlighet att ordna det senare på dagen heller. Alternativt sover jag en kvart till och bestämmer på förhand vilka gator jag går igenom. Och ja, en kvart är alltid en kvart för en morgontrött Karl-Henrik.

Sen är det bara en jätteliten bit kvar till julafton. Kan inte minnas att jag upplevt en julafton utan snö tidigare. Känns faktiskt otroligt trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback