James Brown-relaterat.

Jag tycker också att man idag kan skänka The godfather of soul en tanke, som natten till idag avled på ett sjukhus pga. lunginflammaton. Trots att James Brown mest höll sig till R&B är han en av anledningarna till att hip-hopen utvecklades i den riktning den gjorde.

Det finns väl knappt en icke hörselskadad människa i den västerländska världen som inte har hört låten "I Got You (I Feel Good)". Personligen lyssnar jag inte allt för mycket rått James Brown-material, utan det handlar mer om sköna samplingar som gjorts på Browns material. Personligen anser jag att det knappast går att få ett trevligare sound än om man blandar house, funk och en helvetetes massa blåsinstrument.

Igår när jag gick till sängs hade jag planerat att gå upp tidigt för att eventuellt ta mig in till Uppsala för att dammsuga elektronikvaruhusen. Jag har småfingrat lite på en 32" lcd-tv från Samsung som det nu i mellandagarna är ett riktigt bra pris på. En extern hårddisk på några hundra GB blir det nog också aktuellt med. Går att få tag på precis ovanför tusenlappen. Hur som helst, vaknade tidigt gjorde jag ju aldrig. Så jag spar mig helt enkelt till imorgon, eller onsdag. Det är trots allt juldagen idag, en dag av traditionens makt som oftast brukar sluta i någon slags karate-fylla. Har inte riktigt bestämt mig om det blir en i år också. Micke och jag pratade om att skippa alla extra kalorier i år och ta några nya rullar på bio istället. Riktigt sugen på att se Göta Kanal 2: Kanalkampen, även fast den har fått usel kritik. Det fick visserligen Hälsoresan också och den var varken bra eller dålig. Men ett bra tidsfördriv och det tror jag den här filmen också kan vara.

Skulle verkligen behöva en ny vit skjorta. Tänkte kolla vad Filippa K och whyred har att erbjuda där imorgon, rea eller inte.

Kommentarer
Postat av: Evelina

kan du inte uppdatera lite oftare? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback