Saker-man-inte-tror-sig-behöva-listan

image68

TVÅ VECKOR. Sen flyttar jag dit båten på bilden så vackert ligger och guppar. Sanningen är att jag har alldeles för mycket praktiskt att ordna fram till dess. Jag behöver saker; att sitta på, äta på, titta på, att sysselsätta mig med och andra småsaker som man inte har en aning om att man faktiskt behöver. Lätt att inte se dom sakerna när man bor hemma och har alltind uppdukat för sig.

Saker-man-inte-tror-sig-behöva-Topp 3:
1. Konservöppnare. Man står hungrig och nöjd med att man snart ska få sin konserverade budgetmat. Man noterar saknaden först när det är för sent och hela måltiden slutar med att man förstört sin bästa kniv i desperata försök att öppna skiten.

2. Tvättmedel. Jag är kort och gott helt värdelös på att tvätta, även när denna resurs finns att tillgå. Sannolikheten att min första tvätttid blir under mitt första hembesök är stor. Två blå IKEA-kassar och jag kommer hem första helgen som den sista rena strumpan är slut.

3. Skruvmejsel. Mina möbler kommer stå omonterade och mina tavlor lutade på väggen.

Kommentarer
Postat av: Fegon

Vilken klapp bör vara årets julklapp enligt dig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback