Make next left.

Shoppade lite igårkväll. Det blev en väldigt prisvärd safarijacka som kan komma till användning framåt våren då plusgraderna börjar komma tillbaka. Köpte förutom jackan också en orange-svart palestinasjal. Båda beställdes från Asos.com och bör väl trilla ner i brevlådan om cirkus 1,5-2 veckor om jag har tur. För två år sedan skulle jag aldrig i min vildaste fantasi kunna föreställa mig iklädd en palestinasjal. Vilken tur att jag fått lite självdistans sedan dess.

    Basic History: Den tunt vävda sjalen har sitt ursprung i mellanöstern. I västvärlden har sjalen idag blivit en accesoar för politiskt ställningstagande i konflikten mellan Israel och Palestina.

Att en sjal i sig kan betyda så mycket är ju ganska fascinerande på sätt och vis. Det som fick mig att tveka var frågan om jag verkligen vill förknippas med dessa vänstervridna småtomtar i sargade kläder och handmålade tygpåsar. Men eftersom jag inte är politiskt
154126-23 aktiv och mest ser mig själv som en ytlig jävel är det inte relevant för mig om sjalen accosieras med terrorgrupper, ung-vänster eller ökenråttor. Det relevanta är hurvida den är snygg eller inte.

Och ja, den är ju faktiskt riktigt snygg, praktiskt och väldigt prisvärd.



Kommentarer
Postat av: Sebastian @ Boomberry

Mycket bra inlägg, tänkte skriva om samma sak, men det vore lite taskigt att göra det.

Postat av: Emilia

Det är den svartvita som står för Palestina, inte en orangesvart, :)

2007-01-28 @ 22:21:20
URL: http://clubkid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback