Rea-fynd.

Tidiga mornar börjar bli en trevlig vana. Vaknade lagom till att stöta på Micke hemkommen från jobbet samtidigt som jag stod med tandborsten i munnen. Trodde jag hade träning idag, men den var tydligen inställd så jag tog på mig ett extra arbetspass istället. Väldigt skönt att ha passen när man öppnar. Ensam i lokalerna, tystnad och vetskapen om att man kan ta allt i sin egen takt får av någon anledning tiden att gå så mycket snabbare. Tänkte åka ner efter att jag först tagit en dusch och sätta i mig en frukost i lugn och ro. För här hemma är det som oftast sällan något ätbart i kylen.

Det blev några saker på rean också. Hittade en stickad Ben Sherman-tröja som var nedsatt från 999:- till 299:-. Ett riktigt kap, både i mina och butiksbiträdets ögon. Fick också för mig att köpa en sån där rutig pyjamas som ser så skön ut att luffsa runt i. Jag har ju tidigare varit en morgonrocks-människa men av någon anledning lyckas jag alltid doppa ärmarna i saker. Hittade iallafall en fin pyjamas för 199:- på Åhlens. Den har redan börjat betala av sitt billiga pris. Sen lyckades jag också utnyttja mitt presentkort på Akademibokhandeln som jag fick av Maja i julklapp. Jag fick i utbyte mot det något sargade kortet böckerna; Familjegraven. Uppföljaren till Grabben i graven bredvid. Älskar den filmen, så jag antar att jag kommer roas av boken en del också. Män som hatar kvinnor. Den köpte jag mest för att den återfanns överst på topplistan. Borde väl betyda någonting. Sen var det slut på romanerna. När religionen blir ond heter Charles Kimballs betraktelse där titeln säger det mesta om bokens innehåll. Till sist blev det också en bok vid titeln Slumpen är ingen tillfällighet. Har läst igenom drygt hälften av den sistnämnda och det är helt klart intressanta saker. Sen kunde jag inte heller undgå rean på Adidas Concent Store. Det blev ett par Adidas Tie Break för fina 299:-. Jag kan verkligen inte sluta köpa vita sneakers! Men hey, varför skulle jag?

Bilder kommer upp under dagen. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback