Två filmer att se.

Känner att jag varit lite dålig på att uppdatera den senaste tiden. Shame on me. Har åkt hem till Månkarbo över helgen eftersom jag var ledig och dessutom har träning tidigt imorgon. Har jobbat de senaste dagarna, därför har det mest blivit att man hamnat i soffan när man väl kommit hem utmattad. Har under de senaste dygnen hunnit med att sett både en och två bra filmer; Rocky Balboa och Night at the Museum. Den sjätte Rocky-filmen blev jag mycket imponerad av. Trodde det bara var ett taffligt försök att pumpa in lite pengar, men de hade verkligen lyckats sy ihop en bra story mixat med alla de ingredienser en Rocky-film måste ha. Ni vet; underdog, uråldriga träningsmetoder medan den brutalt mycket bättre motståndaren tränar i lite mer rumsrena lokaler,  en brutal fight där såklart Rocky tar emot sanslöst mycket stryk innan han kommer igång och förstås löpträningen uppför den välkända trappan. Snacka om nostalgitripp!
154126-22När jag ändå är inne på Rocky-spåret måste jag bara säga att den karln har hittat den ultimata tränings-outfiten. Hans gråa träningsoverall, svarta skinnhandskar, upprullade mössa och vita converse är ju hur grymt som helst i denna snöslaskiga årstid. Kanske ingenting att titta efter i sommar då trots allt David Beckham är snyggast i löparspåret.


 
Night at the Museum Handlar om Larry, som spelas av Ben Stiller. Hans fru kräver att han skaffar ett jobb för att han ska få träffa sin son. Larry tar det som erbjuds och får jobbet som nattvakt på Museum of Natural History.  Ett till synes lättsköt jobb visar sig vara ganska svårbemästrat då museumets samtliga celebriteter får liv varje natt och ställer till med både det ena och andra. Robin Williams och Owen Wilson är två andra kända ansikten som färgar filmen ännu mer. Den här filmen går för fullt på biograferna i Storbritannien för tillfället och jag förstår faktiskt inte varför den inte blivit omtalad i sverige än. Eller är det bara jag som missat något? Kort och kott en jäkligt skön film som jag nästan skulle vilja slänga in i genren bland julfilmer. Jag skrattade många gånger.

Kommentarer
Postat av: R

Såg Balboa tidigare idag, schön film som fan. Bra blogg! Keep it up.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback