Vespan & jag.

Tänk att man skulle få användning för vespan mitt i vintern också. En fördel med att snön aldrig verkar ligga kvar den här vintern. Gick egentligen ut i garaget för att rota fram cykeln, men när vespan stod där bredvid kändes det lite som att det var meningen. Att det var meningen att jag skulle komma fram smidigare eller  bara ramla och bryta några ben förtäljer dock inte historien. Jag, som hade varit inställd på en lång tripp på cykeln kunde istället ta mig fram smidigt på den spegelblanka asfalten. Ett litet tag var jag lite orolig för öronens fortsatta hälsa, men dem tinade upp igen så fort vi fick komma in i värmen.

Trots den sena timmen vaknade jag ovanligt pigg för att vara en nyårsdag. Många människor inklusive mig själv brukar ha en tendens att dra i sig lite för mycket kvällen innan. Slängde i mig några glas vatten och började odla upp ett intresse för pizza i smaklökarna. Åkte och hämtade min beställda pizza på Brorsans, som nyligen bytt tillbaka till de föregående ägarna igen. Dem är bäst i trakten för tillfället och petade nu ner video-pizzan i svanby till andra plats. Pizzorna i Tierp är en hel vetenskap.

Det här måste vara en av årets bästa dagar för pizzabagare. Dels för att knappt en fullt frisk människa idag kan hålla sig från att bli bakfull den har trationsfyllda dag. Pizza är trots allt världens bästa bakis-mat. Men även de personer som inte suktar efter pizza är väl ändå såpass trötta att de inte orkar ställa sig vid spisen själva. Det som är till pizzabagarnas nackdel är alla nyårsklöften om sundare kost. Men hur många bryr sig egentligen om dem dagen efter?

Mycket riktigt, pizzabagaren hade haft en fullspäckad eftermiddag, när frågan kom på tal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback