Buh för bio.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket för att förbättra världen. Den mesta vakna tiden har tillbringats ute på Arlanda. Jobbet med andra ord. Jag har en förmåga att sova lite för länge när jag börjar först på eftermiddagen. Det blir liksom ingenting kvar av dygnet efter att man har jobbat klart. Well well, jag gick upp runt halvtolv-tiden, stressade fram lite frukost beståendes utav några smörgåsar, ett glas apelsinjuice, två kokta ägg och två muggar kaffe. Eftersom vädret också inbjöd till utomhusaktiviteter blev terrassen mitt självklara val. Det märks att det börjar bli sommar.

Jag var på bio igår. Tarantinos nya superduperfilm Death proof. Kanske den sämsta film jag någonsin sätt; och då är jag ändå snäll. Visst, den är jäkligt snyggt gjort och passande soundtrack, men det är mer av en självklarhet när man pratar om Tarantinos filmer. Nej, ruskigt besviken på den. Bio har sina nackdelar. En film som man har hemma framför tv:n kan man iallafall välja att stänga av, det funkar inte riktigt på bio. Man sitter kvar och hoppas att den sista kvarten kommer utveckla sig till ett rent mästerverk. Men det gör det ju sällan. Film är bäst hemma. Tidigare tyckte jag åtminstone att fåtöljerna på bion var übersköna att sitta i. Det är dom inte längre, endast popcornen håller klassen på biograferna numera - och då köpte jag inte ens det igår.

Nu ska jag gå till sängs och läsa lite Stieg Larsson. Jag är inne på andra delen av Millennium-serien; Flickan som lekte med elden. Föga överraskande verkar den vara precis lika bra som Män som hatar kvinnor.

Kommentarer
Postat av: Martina

Nu har du ju redan sett den.. Men det är ju fortfarande ganska stökigt lär jag säga. Tsss. Men det var trevligt att ni tittade förbi! Inflyttningsfest kommer inom kort.. Fast en lugn en, annars kanske gubben ovanför blir ledsen.. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback