Äntligen fredag

FREDAG IDAG. Jag gillar fredagar, även fast veckodagen inte är lika uppskattad längre för min del. Slutet på veckan känns inte av en bråkdel lika bra som när man är sysselsatt till vardags. Det är riktigt surt att man blivit så totalt hjärntvättad och uppfostrad av samhället att man inte ens lyckas njuta av veckans höjdpunkt för att man inte har förtjänat det. Å andra sidan kanske det är helt normalt att tröttna på saker som konsumeras i överflöd; Det funkar inte att äta snabbmakaroner och köttbullar varje dag även fast det är en riktig höjdare, så att säga.

Uppe tidigt idag igen. Jag tror det optimala är att sova ungefär lika lång tid varje dygn. Idagsläget får jag på sin höjd ut en bra snitt-tid per vecka. Medianen är åt helvete. I onsdags var jag uppe före fem, det följde jag upp med att sova till halvtvå på eftermiddagen igår, för att sedan kliva upp halvfem idag. Det funkar inte riktigt. Jag får dåligt samvete av att sova länge. Problemet är att jag ändå bara tittar på något löjligt tv-program när jag väl vaknar tidigt, vilket i längden enbart ger mig ett par tjocka glasögon. Närsynt, sa Bull.

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

Godmorgon ! :) Ha en bra dag,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback