Oskarshamn: del XII

Välkommen åter. Stiltje på bloggen den senaste tiden. Tre veckor för att vara exakt. Jag har nämligen inte skrivit en rad sedan jag lämnade Oskarshamn. Det blir så himla tramsigt om del 12 av Oskarshamn-temat skulle skrivas hemma i Månkarbo. Men eftersom jag åker tillbaka på söndag känns det okej att göra det redan nu, även fast det bara är torsdags.

Har haft en väldigt trög torsdags. Tiden går så sakta när man inte är sysselsatt med någonting. Jag har mest löst korsord och druckit kaffe nere vid automaten. Men också haft tid över att reflektera över massa faktorer i min vardag som gör mig störd, mer eller mindre.  Jag tillbringar massor av tid vid datorn, nere i Oskarshamn är det min största kommunikationscentral för att hålla kontakten med omvärlden. Jag kan därför inte låta bli att bli reagera på den jävla lunariseringen¹ som just nu pågår. Egentligen borde jag bara haka på den här jobbiga trenden, då den ometvetet sätter mig i en situation där jag omöjligt kan ta personer som uttrycker sig som 12-åringar på allvar. Jag får känslan av attt personen skolkat sig igenom hela mellanstadiet och lagt av fullständigt efter högstadiet. Allmänbildning är inte att tala om. Eftersom jag finner allmänbildning hos tjejer precis lika sexigt som en tight rumpa blir det en jäkla kollision.

Nej, en matbit nu och sen läsa färdigt B-delen av Bonniers Lexikon.


¹ Lunarisering Förvanskning av skriftspråk så att det liknar ungdomars språk på cummunityn Lunarstorm.

Kommentarer
Postat av: Falken

jag tycker det där var det mest kloka jag hört på många år...

2008-02-25 @ 06:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback