Oskarshamn: del XIII



image80
Tillbaka i Oskarshamn. Anlände igårkväll, senare än planerat. Lyckades nämligen köra åt helvete fel och tog en omväg via Jönköping(!). Samtliga gånger jag åkt den här sträckan har Norrköping varit en enda stor byggarbetsplats. Man har varit tvungen att snurra runt inne i city för att trixa sig in på E22:an. Inte igår dock. Jag gnällde dock inte och upplevde det mest som en befrielse att slippa alla trafikljus. Tänkte dock inte på att avfarten som leder ner till Oskarshamn finns i Norrköping.

Varje gång jag gör den här sträcken nollar jag mätaren för att veta exakt hur många kilometer som återstår, förutsatt att man kör raka vägen. När det, enligt mina beräkningar, återstod drygt två mil till Oskarshamn började jag fundera. Pilar som indikerade att Jönköping närmade sig stämde inte, en stor pöl till höger om mig som även kallas Vättern stämde definitivt inte. Sen gick det ganska snabbt att komma på vad jag hade gjort för fel. E22 ersatt med E4.

Självmordstämning i bilen. Humöret steg visserligen en aning lite senare när jag korsade vattendraget "Emån". Det är humor: Du sitter i bilen och tycker så synd om dig själv att till och med vägverket ställer upp en skylt enbart för att kalla dig emo. Självömkande valp med tråkig livssyn, med andra ord.

När jag väl kom fram öppnade jag kylskåpet och upptäckte att majoriteten av min mat blivit grön. Mina två blommor hade dock överlevt. Även fast en ser väldigt sliten ut. Rough night?

Kommentarer
Postat av: Anonym

nämenvaf... hahah, inte ens jag skulle ju lyckas med nånting liknande.

Postat av: mathilda

nä, inte jag heller :b

2008-02-25 @ 18:03:53
Postat av: Doo

Men det är ju tur att tjejerna ovan är så klipska och tur för dig att din bil är så underbar skön att sitta länge i... du kunde ju haft en oskön volvo eller liknande

2008-02-25 @ 22:05:38
URL: http://dodoo.blogg.se
Postat av: robin

karlén kom tillbaka. vi ska ju utjämna till 2-2 i musik quizen. hur fan tror du vi ska greja det utan lasse holms bortglömda tvillingbror? johan bergstedt kan ju bara ebba grön och dem har inte vart med hittils. kanske blir en skräll på lördag men ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk. vår Super Sub, Marre "Batong" Jansson drar ju till Thailand. Å benja ska väl fortsätta försöka att kapa flygplan omedvetet. detta duger inte. vårt lag ska försöka samla ihop tillräckligt me stash tills på fredag så du kan ta flyget hem. får köra med det vanliga. benja får börja ta kort i svarttaxin. :)

2008-02-25 @ 22:54:38
Postat av: KH

Haha. Det är dags för Hinkens andra medlemmar att visa framfötterna nu. Doo, det håller inte att läsa öl-etiketter och sortera håravfall i färgskalor medan resten av laget sliter ut sig. Du måste börja producera. (:

2008-02-25 @ 23:54:04
Postat av: fåglarna vs hinken

tyvärr hinken, de blir inga fler vinster för er. sugers har slagit in "Vincent - miss blue" på repeat så hans tabbe med christian wallz ska inte upprepas. och som det ser ut kommer våran MVP (most valuable player), miss music quizz ida tilbaks från en helgs vila. så det ser tyvärr mörkt ut för hinkens lag på lördag.

2008-02-26 @ 00:07:09
Postat av: Doo

Nu jävlar lyssnar på alla låtar jag har i 10 sek nu...
så jag har lärt mig "Bob hund - Jag tror jag är kär" så hoppas den är med då.
kanske har lärt mig 2 låtar till till lördag med så nytt rekord blir det alla tider.

2008-02-26 @ 16:31:50
URL: http://dodoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback