Oskarshamn: del XIV

Sovmorgon idag. Känns lite som att vara ledig hela tiden när man är här nere. Några timmars föreläsning varje dag, sen har jag väldigt många timmar över. Annat mot hemma i Månkarbo där veckan går löjligt snabbt och man egentligen inte hinner med någonting. Vad gör egentligen folk som inte spelar fotboll i sin vardag? Det kanske är då man får plocka fram ordet hobby. Den dagen jag får mjältbrand i mina ben ska jag också skaffa mig en sådan. Fotboll känns för allvarligt för att hamna i den kategorin. Samla frimärken, gå på konstkurser och laga 8 maträtter med citrusfrukter i är en hobby. Youtube och Wikipedia känns inte som en riktig hobby heller. Mycket av min lediga tid tillbringas nämligen där. Är öl en hobby? Är sova en hobby? Till imorgon ska jag hitta på en hobby som jag stolt kan presentera om någon intetsägande person frågar om det. Det måste vara något spännande, udda och något som får mig att verka bra mycket intelligentare än personen som ställer frågan. Sen får jag väl försöka gilla det, vad det nu blir, med tiden.


Idag har jag varit ute och klättrat. 13 meter upp i luften, halvt liggande ut i luften med ett snöre runt magen som backup. Det är precis lika obekvämt som det låter.   Imorgon har jag datakunskap och muntlig kommunikation, vilket borde innebära att vi ska lära oss skriva kursiv text i Word samt berätta något menlöst inför öppen ridå. 
Lärorikt, sa Bull.

Kommentarer
Postat av: Anonym

COD är en hobby... Om "pippi Långstrump" frågar är du ju smartare än henne...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback