Oskarshamn: del V

Min dusch som är ett badkar är ett helvete. Inte nog med att det är totalt omöjligt att duscha avslappnat i ett badkar har jag under den första tiden här nere saknat duschdraperi. Därför har plasten som soffan var inslagen i fått agera draperi den första tiden. En liten tillfällig lösning som funkat hyggligt. på det negativa kontot kan vi konstatera att det ser förjävligt ut å andra sidan. Det ser mer ut som en byggarbetsplats. Har iallafall köpt ett nytt nu, som förhoppningsvis är påväg hem i min Månkarbo-brevlåda i skrivande stund. Har ingen aning om vart man hämtar ut saker här, så det blev enklare så. Dessutom ska jag ju hem över helgen, så förhoppningsvis hinner den komma innan jag åker hem på tisdag eftermiddag. Ni ser själva vad draperiet föreställer nedan. Känner att jag behöver lite storstads influenser i mitt småländska småstadsliv.

image78

Den kollektiva trafiken är helt åt helvete här nere. Jag har räknat på lite olika alternativ som kan ta mig hem imorgon och det klart billigaste blir att åka bil. Tar visserligen lite extra tid än flyget, som jag hade tänkt gå på först. Men efter att ha räknat ut vad parkering på flygplatsen och transport från arlanda skulle ha kostat så blir bil drygt 60% billigare. löjligt. Dessutom slipper jag stressa till flygplatsen från lektionen. Desutom är det ju alltid en överhängande risk att få en sparkande ungjävel sätet bakom sig. Nu ska jag samla ihop tvätten, slå mig till ro framför tv:n och försöka se en handbollsmatch. Nåja, en halv åtminstone. Sen sparkar Napoli-Lazio igång. Grande Calcio!

Kommentarer
Postat av: Evelina

storstadsinfluenser menar du, jag trodde inte att du särskrev :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback