Oskarshamn: del VI

Har haft en ganska lugn och behaglig helg hemma i Månkarbo. Ett gott planerat schema har gjort så att jag har veckans första lektion först på onsdagmorgon. Så imorgon förmiddag styr jag ner mot Oskarshamn igen. Fyra-fem timmars pina för min redan utsatta rygg. Blir däremot lite fler stopp på vägen ner jämfört med vad det blev i fredags. Redan i Uppsala ska jag in och leta grönt, eftersom dom inte verkar ha någon sådan affär i min nya hemort.

Fredagen blev lugn, åkte upp till Doo och spelade lite Cod, drack några pilsner och tog ett nattbesök på Max för att fylla magsäcken med skit. På lördagsförmiddagen blev det årets första fotbollsträning, vilket var sanslöst roligt. Det kändes dock i ljumskarna dagen efter att man inte riktigt prickat in toppformen.

Gårdagen spenderade jag mest i soffan tillsammans med mina skolböcker. Två tentor nästa vecka vilket känns sådär. Jag har alldeles för dålig karaktär för att orka plugga 4-5h varje kväll, som kanske skulle behövas för att få ett riktigt tillfredställande betyg.

Vaknade tidigt imorse, åt frukost med mammsen, pluggade några timmar och somnade sedan med böckerna på bröstet framåt lunchtid. Vaknade alldeles för sent, så jag antar att det kommer bli en ganska sen kväll. Ska in i dvd-hyllan och röra om, med förhoppning om att kanske hitta något enklare tidsfördriv.

Den 2 februari kommer jag hem igen och stannar då under en längre period. Så må väl fram till dess och håll ett extra öga på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback