Oskarshamn: del VII

Trots att jag kom först i tisdagskväll har veckan mestadels innehållit studier på ett eller annat sätt. Nästa vecka har jag tre tentor inom 24h, vilket känns sådär. Tummen upp för den planeringen.

Igår använde jag dammsugaren för första gången. Den låter som fan och när jag väl kom fram till soffan trodde jag att jag skulle bli vräkt samma kväll. Oljud i sin renaste form. Vet inte om det blev någon större skillnad, men rent mentalt (ha-ha-ha) slipper jag ju iallafall ett dåligt samvete för att jag aldrig städar. Förstår för övrigt inte vad det är för vits med att städa en gång i veckan när det ändå tycks hålla sig rent. Eller så är det som med allt annat, inte ens dammråttorna vill besöka mig här nere.

Imorgon ska jag ut och klättra i stolpar. Skönt inslag när det mesta i skolan just nu handlar om siffror i alla dess former. 9 meter upp i luften ska jag med hjälp av några häftiga skor komma. Det är mer än vad jag lyckades prestera som liten snorunge då vi fortfarande lekte i kojor och klättrade i träd.

Nu är det tänkt att jag ska laga middag och efter det blir det handboll framför tv:n. Må väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback