Oskarshamn: del VIII

Jag bor i ett hus fullt av dårar. Till en början fick jag intrycket att det var en lugn kåk med civiliserade människor, men den än så länge unga kvällen har nu bevisat motsatsen. Först dök en alkoholiserad herre upp och ringde på hela tredje våningens dörrklockor. Anledningen till att jag vet att han var alkoholiserad avslöjade jag på hans klädsel; Han bar en alkis-skinnjacka. En alkis skinnjacka  återfinns på bedrövligt klädda män i 40-50års åldern som inte handlat nya kläder sedan Palmes död. Han hade en sån. Han gjorde sig till och med besväret att spana in i mitt brevinkast. I en perfekt värld hade jag lugnt och behärskat öppnat dörren och knackat ner gubbjäveln för att sedan skicka ner han för trappan med en bruten nacke som följd.

Men den här världen är långt ifrån perfekt. Den är full av halvfärdiga Team Hardcore-spel som måste slutföras, halvdruckna ölflaskor som tappar smaken och trötta arslen som hellre halvligger kvar på soffan, trots att ens hem invaderas av försupna Vimmerbyslynor.

Strax efter alkisens försvinnande från trapphuset, som jag för övrigt väljer att kalla Kjell, kom så nästa idiot. Två.. människor(?) följt av en taxi-chaufför. Två kärringar trodde jag först, men redan där var hälften av gissningarna fel. Rätt svar istället; kärring singular tillsammans med blind.. människa(?). Trots gott om betänktetid kan jag inte placera fanskapet. Slutgiltiga svaret blir således: Tragisk blind människa i mörkröd skjorta.

Tragisk blind människa med mörkröd skjorta och singularet kärring bor mig next door alltså. En kärring som enligt fysikens alla regler redan borde ligga nergrävd dessutom, Så skräckfilms-läskig såg hon ut.

Det glädjer mig oerhört att det finns alkohol och redtube även i Oskarshamn. Så man på så vis enkelt kan tvätta bort den halvgalna stämningen i mitt trapphus och halvpackad ersätta den med snygga nyknullade tjeckiska damer.

Kommentarer
Postat av: rivjärnet andersson

vilka fina nya kompisar du har träffat challe =D köp en till dosa till ps3an så kan du bjuda in palme jackan till en team hardcore match. nyknullade tjeckiskor VS ryska MILFar. då blire hardcore

2008-01-26 @ 00:01:26
Postat av: Doo

Tror du inte ska spela mer COD...
Ser ut som du grävt en för stor grav runt om dig och inte kommer komma upp för det är för många hungriga krokodiler som simmar runt där.

BÖrja spela Sonic... du kan ju låna det av Linus för han har inga dosor=)

2008-01-26 @ 00:48:09
Postat av: robin

kalle kome hem.! martina och jag skjutsade nyss iväg pojkarna till en utekväll på brorsans. det var temakväll dessutom. +55 stod på listan. hujedamig hur det såg ut där inne.

2008-01-27 @ 00:20:21
Postat av: K

Haha. Sounds lovely, Robin. ;D Själv satt jag hemma och pluggade kretsar och magnetism. Även en sunkig kväll på brorsan kan få mig att känna avundssjuka där.
(:

2008-01-27 @ 06:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback