Snus

image73


Trots att klockan bara är tio på förmiddagen har jag redan hunnit med ett besök i Söderfors. Det var inte igår. Jag behöver ett friskintyg till på måndag och att försöka boka tid för sådant hos den vanliga doktorn tar alldeles för lång tid. Så det blev till att besöka företagsmottagningen som pappsen använder sig av. Smidigt. "I F K O U X H", lite pip-ljud och piss i en mugg så var det klart: Frisk.

På vägen hem köpte jag snus för första gången under det nya året. Nej, det var inget halvtaskigt försök till nyårslöfte som jag bröt. 37 kronor står det på dom nya prislapparna vilket är helt sanslöst dyrt. Man blir under den här tiden på året matad med realisationer överallt, samtidigt som dom här typerna höger priset.  Knäppt. Jag tänkte först ta ett längre utlägg angående detta med politisk inriktning, men jag inser att det nog är fel forum. Dessutom har jag inte fått något kaffe än.

Istället ska jag försöka komma igång med packningen. Om det inte är något bra på TV dvs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback