Oskarshamn: del XIX

Schlagern igår blev lite bättre än jag hade förväntat mig. Fick besök av lite folk, så det slutade med att vi kollade in själva Oskarshamn. Tyvärr verkar det vara en riktig skitstad när det kommer till underhållning. Oseriösa krogar, våldsbenägna 14-åringar som försöker mäta kukarna genom händerna, små fyllepizzor och inte en enda taxibil i hela kommunen. Jag försökte i drygt 30 minuter till samtliga bolag utan att komma fram en enda gång. Till och med taxin i tierp har en växel där man placeras i kö. Så jag fick gå hem. När jag kom hem hade mina fingrar domnat. Blåsten total. Men såhär i efterhand var det nog bra. Jag hade säkert vart aningen mer bakfull idag utan den där promenaden.

Schlagern då. För första gången i år rätt låtar som vann. Och Linda Bengtzing. Linda Bengtzing! Het är bara förnamnet. Så jag förlåter henne för att hon stulit inledningen av låten rakt av. Eller är det någon som inte kan intyga att introt är ett plagiat av Mika - Grace Kelly? Perrelli kommer vinna finalen och det är något jag kan acceptera. Den kommer pumpas mycket i kommersiell radio känns det som. Dessutom har jag inget ont att säga om hennes välsvarvade kropp heller.

Tråkigt bara att vi redan på förhand är körda i den stora finalen. Irland vinner. Dom skickar en utklädd fågelskrämma som heter Dustin the Turkey. Ukraina-varning på den, även fast låten är sjukt mycket sämre än dess förebild. Youtuba den, någon slags humor iallafall. Schlagerbögarna kommer gå i taket.

Kommentarer
Postat av: freddie team fåglarna

tyvärr kalle. hinken med doo, robin å nyförvärvet rickard svettson kunde inte mäta sig mot fåglarna med linus, jag å jocke i spetsen. hinken ledde med 39-24 nånting men orkade inte ända fram. slutresultatet skrevs till 65-44 nånting. domaren, wiktor svettson, var allt annat än bra. han gjorde så gott han kunde men försökte spela en roll han inte bemästrade. =) tror nästan jag ska va domare nästa helg. =)

2008-03-02 @ 15:27:57
Postat av: doo

Kom hem snälla... Vårat nyförvärv Rikard Svensson var lika bra som bra nyförvärv som Andrew Sjevchenko har varit i Chelsea.
Till och med jag blixtrade till med små hårda ord då och då. Domaren var lika bra som han som gav rött kort till Teddy Lucic i Kvarten mot Tyskarna... jävla hånflin

2008-03-02 @ 18:25:15
Postat av: doo

Fan du är den flitigaste gäst jag har men vet fan inte adressen..
dodoo.blogg.se
Inte dodoofalk.blogg.se som du skrev

2008-03-11 @ 16:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback