Oskarshamn: del XXIII


Jag hade såklart rätt igår, men nog om min personliga briljans nu. Som tur är använder vi oss fortfarande av en jury i dessa finalsammanhang. Igår stod dom som en överbeskyddande liten farbror och klappade det svenska fotfolket på huvudet och ställde allt till rätta. Jag kan verkligen inte förstå vad som är så dejligt med den där Nielsen och hennes låt. Dessutom är det bara en blek kopia av Anna Vissis grek-bidrag för två år sedan. Tack juryn för att ni förstod att pöbeln gått miste om detta.

Jag försöker föreställa mig juryn och hur den ser ut. Vilka är dom egentligen? Hur går det till? Min slutgiltiga gissning har landat på att det är inhyrda proffs, som likt Clark Kent jobbar i det tysta för nationens bästa. Dom följer finalen via en rullande tv-möbel som man alltid hade i högstadiet när det var dags att se någon urvattnad dokumentär om genforskning. Till det dricker dom kok-kaffe och äter skorpor. Sen ger dom alla poäng till Perrelli och skrattar elakt åt Christer Sjögren. Att Göteborgs-juryn, som enda jury-distrikt, faktiskt gav herr Sjögren en poäng säger egentligen bara mer om Göteborgare än om Christer. Det finns alltid folk som bara är där för att förstöra. Jävla Göteborg.

Nu ska jag hämta min bil som jag glömde igår.

image85

Kommentarer
Postat av: doo

Min christer ger du fan i..
Jag gav min röst på honom iaf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback