Att lära sig ta en loska för mångkulturen

Jag har väckarklocka på min tv. Varje vardagsmorgon klockan sju väcks jag av tonerna till morgonnyheterna. Idag rapporterades det om att en halvdansk polis smygfilmats då han i tjänst kallat en Rosengård-gosse för Blatte. Det gjorde mig glad. Det tyder på att det faktiskt finns människor och ett logiskt tänkande bakom dessa uniformsklädda stenansikten. Media och olika tyckare sparkade rakt ut, såklart. Det gör dom alltid. Det är vad som räknas, att samla pk-poäng.

Är det något yrke i Sverige som integrerar rasfientliga tankar i ens huvud på köpet så är det nog polis eller brandman i Malmö man ska satsa på. Det är bara i Sverige som den myndighet som är tänkt att beskydda oss måste be om ursäkt för att ha blivit attackerade med stenar och andra föremål. Polisen måste lära sig av mångkulturen och se det fina med att bli berikad med en loska i ansiktet.

Sen kan man ju fråga sig huruvida smart det är att sitta och delge sig av sina personliga tankar i tjänst samtidigt som det finns en kamera i baksätet och recordar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback