Hokki

Jag måste sluta titta på tv. Jag måste sluta läsa tidningar. Jag måste helt enkelt sluta hålla koll på dagens mediebevakning och vad samhällsdebatten har på agendan. Nu är det tredje dagen i rad jag ligger i soffan med en blandad känsla för irritation och förtjusning. Att Janne Josefsson är en sketen jävla kommunist som aldrig lyckas hålla sig objektiv i sina program har väl stått klart ganska länge. Tyvärr slår han nya rekord varje gång jag ser karln. Man har precis ägnat en halvtimme under prime-time åt att diskutera "Hockeyvåldet". Självklart genom att bjudna in några hippie-tomtar som lever i sina egna utopi-världar. "Vad sänder det för signaler till våra ungdomar", "Ett mans-problem", "Dumma dumma dumma!".

 Varför ge sig in i en debatt som man inte behärskar? Vart kommer alla tussilago-människor ifrån? Finns dom på riktigt?

Kommentarer
Postat av: Robin

såg hela debatten om rosengårdskiten och sedan 3 min med hockeyvåldet. orkade inte lyssna på janne som inte visste vad ett "galler" hade för uppgift inom hockeyvärlden. haha. varför fick inte wikegård vara på plats, han skulle skrämt skiten ur den första tussilagogubben som anspråkade om det ökade hockeyvåldet. ett annat plus hade ju varit att inte tittarsiffrorna sjunkit från 2 milj till 200 tusen samma stund tussilagogubbarna satte igång att prutta ur sig ord om någonting han inte förstår.

2009-02-11 @ 11:10:12
Postat av: Robin

föresten karl, skynda hem nu så vi kan börja grunda tills på lördag.

2009-02-11 @ 11:11:46
Postat av: K

Ja, det satte liksom standarden på det hela när debattledaren inte ens visste vad ett galler va.



Grundandet får du stå för själv. Jag ska vinna någon slags turnering först innan jag börjar fira! :)

2009-02-11 @ 15:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback