På en pensionärs-territorium

Det här kan vara början på en tidiga mornar-period. Jag har haft några sådana perioder och det är faktiskt ganska skönt. Dom bara dyker upp utan förvarning när man vaknar klockan fem på morgonen helt startklar och utvilad. Det gjorde jag imorse. Jag uppskattar att vakna med mörkret fortfarande närvarande. Att vakna på sommaren är inte ett dugg roligt. Det känns som att man gått miste om någonting, tappat skon i ett marathon-lopp och får starta flera mil efter täten.

Jag är belagt med träningsförbud den här veckan. kiropraktor-Micke ansåg att jag gjorde bäst i att ligga lågt till åtminstone söndag för att låta ryggen vänja sig vid att för en gångs skull ligga rätt. Det borde rimligtvis även innebära att allt skolarbete går helt bort. Det är trots allt femtiotre gånger jobbigare än att träna. Jag som verkligen hade sett fram emot att få komma igång igen med träningen. Runt jul eftersattes träningen pga. ständig bakfylla, sen kom en två veckors förkylning och nu när jag äntligen var fit fot fight blir det såhär. Jag är fortfarande inte stressad över att halka efter med mina förberedelser inför säsongen, bara jäkligt pissed of.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback