Ifound ipod.

Ipod nano
Jag satt och trasslade med en Ipod nano halva natten och morgonen igår. Pappa hade fått en i julklapp från ett företag, den lade jag beslag på direkt. Visserligen har jag redan en, men den kändes väldigt gammal då milimetersmala nanon med färgskärm dök upp. Visserligen kan den bara hantera 2 GB, men det känns faktiskt som det kvittar. Igår lyckades jag äntligen(!) få ordning på pluginet i Winamp som gör att man kan synka Ipoden i den PC-vänliga spelaren istället. Egentligen tycker jag inte särskilt mycket om Apple då de tvingar på kunderna en viss programvara för att man ska kunna få deras mp3-spelare att fungera. Att Apple gör världens bästa och snyggaste datorer och de stilrenaste mp3-spelarna är en annan sak. Det är mer en principfråga. Laddade min nya kompis med bland annat dessa album:

Ebba Forsberg (Ebba Forsberg), Jackson Five (The ultimate collection), Isobel Campbell & Mark Lanegan (Ballad of the broken seas) och Bob Marley (Kaya)



Micke ringde lite tidigare ikväll från London. Lyckades nätt och jämt höra vad han hade på hjärtat men han befann sig tydligen på sin gamla stampub i östra London. Killen som han åkte tillsammans med hade tydligen en god vän som jobbade ganska högt upp på en av de grymmaste klubbarna och hade fixat både det ena och andra till deras nyårsfirande. Tänkte lite smått oengagerat kolla upp om det går några billiga flighter till London imorgon. Det gör det med all säkerhet inte alls. Det säger väl det mesta när Brittish Airways är det billigaste alternativet.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hey Love (:
Kul att du hittade ett tv-spel tillslut (: Jag menar, nu har du ju fullt upp under dina lediga dagar (:
Saknar dig massor snutten. Puss!

Postat av: simon

iTunes är en av anledningarna till att iPod har blivit så stor som den blivit. iTunes är utan tvekan det allra bästa musikprogrammet på dator. Lätt att sortera och hålla koll på sitt bibliotek. Du bör ta och ge iTunes en chans i en månad, det känns som ett jävligt jobbigt program i början men sen när man börjar förstå sig på det så är det så otroligt användarvänligt och bra.

Jag kan inte använda Winamp längre för det är så otroligt osmart och opraktiskt, tyvärr.

2007-01-02 @ 09:29:55
Postat av: Karl

Simon: Som jag skrev i inlägget så handlar det mer om en princip. Jag tycker också att iTunes är ett riktigt smidigt program. Problemet är att min PC vägrar acceptera programvaran oavsett vilken version jag använder mig av. Har försötk det mesta känns det som. Sista utvägen var att börja använda winamp istället. Men jag håller med dig, iTunes är ett bättre program i det här fallet.

2007-01-02 @ 16:11:01
URL: http://karlhenrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback